Як змінилася абонентська база мобільних операторів України у 2022 році

З початку повномасштабної збройної агресії російської федерації  постачальники електронних комунікаційних мереж та послуг спільно з органами влади роблять все можливе для забезпечення споживачів необхідними послугами зв’язку та доступу до мережі Інтернет. За цей період було впроваджено чимало заходів для вирішення абонентських проблемних питань економічного та соціального характеру. Ми відслідковуємо їх вплив, а також споживацькі тенденції на ринку мобільного зв’язку. До вашої уваги –  аналіз даних щодо основних тенденцій економічних показників надання послуг мобільного зв’язку, у тому числі послуг міжнародного та національного роумінгу за період із січня по серпень 2022 р. 

Агресія 24.02.2022 року російської федерації відразу знайшла відображення в загальних показниках галузі зв'язку, спричинивши негативні зміни абонентської бази мобільних операторів. Перший аналіз узагальненої інформації щодо основних тенденцій економічних показників надання послуг мобільного зв’язку, у тому числі послуг міжнародного та національного роумінгу, за період із січня по травень поточного року окреслив втрати національними операторами частини своїх абонентів мобільного зв’язку, які змушені були виїхати за кордон. Станом на початок 2022 року українські мобільні оператори обслуговували 50 млн. абонентів. Із січня по лютий зменшення кількості активних абонентів спостерігалося на рівні 1 млн. щомісяця, а за літні місяці бачимо відносно сталий рівень абонентської бази мобільних операторів - близько 44 млн.

Також за літні місяці відбулася певна стабілізація кількості користувачів послуг міжнародного роумінгу. Якщо у довоєнні місяці сукупна кількість мандруючих українських абонентів у роумінгу не перевищувала 2 млн. на місяць, то лише за піковий березень 2022 року кількість користувачів послугою міжнародного роумінгу досягла 5 млн/міс. Не останню роль в цьому відіграли лояльні тарифи українських операторів та їх європейських колег для біженців в інші країни. За останні місяці попит на послуги міжнародного роумінгу спав до рівня 4,2 - 4,4 млн. абонентів мобільних операторів України. При цьому серед роумерів ми спостерігаємо ріст попиту на послуги доступу до Інтернету. Якщо у довоєнний час абоненти були схильні лімітувати споживання даних за кордоном, остерігаючись немалих рахунків за такі зручності, а середній рівень переданих даних становив 500 МБ, то у березні – квітні 2022 року цей показник підріс до 1500 МБ, а за літні місяці досяг близько 3000 МБ на одного абонента в місяць. Це вказує на невпинний ріст попиту та доступність послуги доступу до Інтернету в роумінгу, і є беззаперечним успіхом мобільних операторів України у досягненні відповідних домовленостей з їхніми партнерами по роумінгу.

Динаміка використання голосового трафіку в роумінгу демонструє рівномірне зростання у кожного оператора мобільного зв'язку, і на противагу довоєнному січню 2022 року, коли кожен абонент використовував всього 9 хвилин в роумінгу, станом на кінець літа цей показник становить близько 60 хвилин розмов на кожного роумера в місяць.

Стабільно корисним та вчасним рішенням став впроваджений на початку агресії рф на всій територій України національний роумінг, вирішивши проблеми забезпечення доступу населення до послуг мобільного зв'язку в умовах надзвичайного стану. Адже безвідносно до оператора – телефон знаходить працюючу базову станцію та ловить сигнал у випадку, коли базова станція домашнього оператора зазнала ушкоджень або тимчасово не функціонує. З моменту впровадження в березні 2022 року і дотепер маємо щоденну динаміку користувачів – близько 700 тисяч, що підтверджує сталість попиту на дану послугу.

Попри суттєві втрати доходу та потужностей, постачальники електронних комунікацій забезпечують українців зв’язком та Інтернетом, в умовах війни відновлюють мережі на звільнених територіях та продовжують працювати над запровадженням нових технологій для зручності своїх абонентів.

Разом до Перемоги над ворогом!