Поштові послуги
Підпунктом «а» пункту 23 частини четвертої статті 4 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку», визначено, що до повноважень регуляторного органу належить, зокрема, здійснення державного регулювання у сфері надання послуг поштового зв’язку, у тому числі ведення єдиного державного реєстру операторів поштового зв’язку, встановлення порядку та форми його ведення, забезпечення функціонування механізму подання повідомлень про внесення інформації до єдиного державного реєстру операторів поштового зв’язку.
Постановою НКЕК від 19 квітня 2023 року № 138 «Про затвердження Порядку та форми ведення єдиного державного реєстру операторів поштового зв’язку», яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16 травня 2023 року за № 816/39872, затверджено:
Порядок ведення єдиного державного реєстру операторів поштового зв’язку;
Форму єдиного державного реєстру операторів поштового зв’язку
Відповідно до Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку» регуляторний орган (НКЕК) здійснює державне регулювання, а також державний нагляд (контроль) щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб’єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра, надання послуг поштового зв’язку.
Відповідно до пункту 14 частини четвертої статті 4 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку» (далі – регуляторний орган або НКЕК) визначено, що до повноважень регуляторного органу належить затвердження форм регуляторної звітності постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг, загальних користувачів радіочастотного спектра, операторів надання послуг поштового зв’язку та інструкцій щодо їх заповнення, строків і порядку подання, а також здійснення узагальнення та аналізу отриманої звітності.
Відповідно до абзацу дванадцятого частини п’ятої статті 8 Закону України від 03 листопада 2022 року № 2722-IХ «Про поштовий зв’язок», до повноважень регуляторного органу належить встановлення порядку подання та отримання від операторів поштового зв’язку звітності, інформації, в тому числі такої, що містить фінансово - економічні показники, документи та матеріали, необхідні для виконання своїх повноважень.
На виконання вимог Закону України від 03 листопада 2022 року № 2722-ІХ «Про поштовий зв’язок» НКЕК від 26 квітня 2023 року № 146 затверджено «Порядок подання операторами поштового зв’язку звітності та інформації».
Постановою НКЕК від 26 квітня 2023 року № 146 «Про затвердження Порядку подання операторами поштового зв’язку звітності та інформації», яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 09 червня 2023 року за № 962/40018, 963/40019, затверджено:
Порядок подання операторами поштового зв’язку звітності та інформації;
Форму регуляторної звітності № 3-П (квартальна) «Поштовий зв’язок»;
Форму регуляторної звітності № 3-П (річна) «Поштовий зв’язок»;
Інструкцію щодо заповнення форм регуляторної звітності № 3-П (квартальна/річна) «Поштовий зв’язок».
До початку функціонування електронної регуляторної платформи подання звернень, інших документів до регуляторного органу та отримання від нього відповідей, інших документів здійснюється такими способами: 1) в електронному вигляді за допомогою мереж електронних комунікацій з дотриманням вимог законодавства щодо електронних документів; 2) поштовим відправленням; 3) нарочним (за місцем розташування відповідного структурного підрозділу регуляторного органу).
Контакти відповідального підрозділу: Відділ регулювання надання послуг поштового зв’язку:
Поштова адреса НКЕК: 03110, м. Київ, вул. Солом`янська, 3
Місцезнаходження відділу: м. Київ, вул. Солом`янська, 3
Телефон відділу: +380 44 202 00 79
ПОДАННЯ операторами поштового зв’язку звітності квартальна/річна у форматі Excel та інформації:
в паперовому форматі – на вищевказану поштову адресу НКЕК;
в електронному форматі (завірені електронним цифровим підписом) – на е-mail Відділу документального забезпечення та Архіву НКЕК: kabmin_doc@nkrzi.gov.ua та прохання дублювати на електронну пошту zvit.vrnppz@nkrzi.gov.ua.
Звертаємо вашу увагу, що у період дії воєнного стану, у зв’язку з дистанційним режимом роботи, рекомендуємо надавати перевагу поданню документів в електронному вигляді.