Постачальник електронних комунікаційних послуг, що надає послуги міжособистісних електронних комунікацій з використанням негеографічних номерів (наприклад, номери мобільного зв’язку), зобов’язаний надавати абонентам ППН у будь якому місці в межах території України.
При наданні ППН та електронних комунікаційних послуг абонентам за перенесеним номером постачальник електронних комунікаційних послуг (далі – постачальник послуг) повинен:
- інформувати абонентів через медіа, вебсайт, пункти обслуговування споживачів або у будь-який інший спосіб про умови і порядок надання ППН;
- надавати електронні комунікаційні послуги абонентам із номерами з власного діапазону ресурсу нумерації та абонентам із перенесеними номерами на рівних та недискримінаційних умовах;
- застосовувати вибрані абонентом тарифні плани, доступні для підключення на момент подання заяви на ППН;
- забезпечувати відповідно до законодавства захист персональних даних про абонента, отриманих при замовленні чи наданні послуг;
- вживати заходів для недопущення несанкціонованого доступу до власної ЛБД та наявної в ній інформації, дотримуватись вимог законодавства щодо захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах;
- здійснювати маршрутизацію трафіку (викликів голосового зв’язку, коротких текстових повідомлень (SMS)) на перенесені номери. У разі відсутності в постачальника послуг фіксованого зв’язку технічної можливості прямої маршрутизації викликів на мережу постачальника-отримувача такий постачальник повинен забезпечити маршрутизацію викликів та повідомлень до мережі постачальника-донора;
- здійснювати інформування абонента при отриманні від нього заяви на ППН, в тому числі шляхом розміщення відповідної інформації на вебресурсах постачальників послуг, щодо необхідних технічних характеристик кінцевого обладнання, яке може використовуватись для отримання послуг у мережі постачальника-отримувача, а також у разі можливості про тип та умови придбання такого кінцевого обладнання.
Абонент, який бажає отримати ППН, звертається до постачальник-отримувача із заявою, оформленою одним з таких способів:
- в письмовому вигляді до пункту обслуговування абонентів постачальника-отримувача;
- дистанційно з використанням засобів зв’язку за допомогою телефону або з заповненням інтерактивної форми заяви на вебсайті постачальника-отримувача.
Постачальник-отримувач роз’яснює абоненту:
- його права та обов’язки;
- умови надання електронних комунікаційних послуг за обраним тарифним планом;
- порядок та умови надання ППН, зазначаючи період часу, протягом якого не надаватимуться електронні комунікаційні послуги за відповідним номером, та конкретний момент завершення перенесення цього номера;
- яким чином знеособленому абоненту можливо повернути невикористані кошти від базового постачальника, а саме щодо необхідності його ідентифікації у такого постачальника, перед отриманням ППН, та наявності для цього активної ідентифікаційної картки базового постачальника.
Перенесення номера відбувається протягом 1 робочого дня у мережах мобільного зв’язку та протягом 7 робочих днів у мережах фіксованого зв’язку з моменту подання заяви, за винятком випадку, коли абонент вказує у заяві пізніший строк перенесення номера (номерів), який не може перевищувати 30 календарних днів.
За наявності технічної можливості здійснити перенесення номера у коротші строки, ніж вищезазначені, адміністратор та постачальники послуг, що беруть участь у процесі перенесення цього номера, за згодою абонента, наданою постачальнику-отримувачу, можуть здійснювати таке перенесення у коротші строки.
Абонент має право відмовитись від поданої ним заяви про перенесення номера, повідомивши про це постачальника-отримувача в такий самий спосіб, яким подавав заяву, у строк, що не перевищує половину строку на здійснення перенесення номера.
Послуга перенесення номера надається абоненту на безоплатній основі.
Організація ППН здійснюється постачальником отримувачем, який у взаємодії з постачальником-донором, базовим постачальником, адміністратором забезпечує спільне усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН. У разі ненадання або неналежного надання ППН абонент звертається до постачальника-отримувача.
Порядок оплати і форма розрахунків за надання електронних комунікаційних послуг після завершення перенесення номера визначаються договором про надання електронних комунікаційних послуг відповідно до законодавства.
Постачальник-отримувач після виконання заходів чи отримання інформації від постачальника-отримувача, який надає електронні комунікаційні послуги на його мережі, про виконання зазначених заходів, повідомляє базового постачальника та адміністратора про початок перенесення номера.
До завершення перенесення номера базовий постачальник зобов’язаний надавати електронні комунікаційні послуги абоненту, який подав заяву про перенесення номера, недискримінаційно, за встановленими показниками якості, за тарифами і на умовах, які були визначені договором про надання електронних комунікаційних послуг із цим абонентом.
Адміністратор забезпечує безоплатний електронний доступ регуляторного органу до інформації про перенесені номери, зокрема до статистичних даних, які необхідні для аналізу процесу надання ППН.
Перед встановленням з’єднання з перенесеними номерами, які належать до діапазону ресурсу нумерації постачальника-ініціатора та використовуються для отримання електронних комунікаційних послуг у мережі іншого постачальника послуг, постачальник-ініціатор повідомляє абонента, що викликає, шляхом надання уніфікованого звукового сигналу про дзвінок на перенесений номер.