За ініціативи НКРЗІ відбувся семінар TAIEX з питань якості послуг зв’язку

30-31 травня 2018 року у м. Київ проведено семінар на тему “Організація державної політики з питань державного регулювання якості послуг зв’язку з метою максимального задоволення потреб споживачів у нових та якісних послугах зв’язку”.

Захід проходив у рамках інструменту Європейської Комісії з надання (зовнішньої) технічної допомоги та обміну інформацією “TAIEX”, а головним його бенефіціаром та співорганізатором виступила НКРЗІ.

Метою Семінару було посилення регуляторної спроможності НКРЗІ шляхом набуття досвіду з питань створення національної комунікаційної стратегії щодо надання інформації про якість послуг зв’язку.

До участі у заході також були запрошені фахівці Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державного підприємства “Український державний центр радіочастот”, представники українських асоціацій операторів зв’язку “Телас” і “Телекомунікаційна палата України” та експерти від найбільших операторів телекомунікацій України.

У якості іноземних експертів в рамках заходу виступили представники профільних органів та організацій країн-членів ЄС, а саме: Італійського органу з питань комунікацій (AGCOM), Регуляторного органу зв’язку Литовської Республіки (RRT), Комісії з питань суспільних комунікацій Латвійської Республіки (SPRK) та Французького інституту з питань споживання (INC).

Відповідно до порядку денного, у рамках заходу, серед іншого, розглянуто та обговорено такі тематики: юридичне та організаційне врегулювання питання регулювання якості у телекомунікаціях; досвід  впровадження процедури контролю за якістю обслуговування (QoS); QoS телекомунікаційних послуг як інструмент для оцінювання постачальників послуг; методологія вимірювання технічних характеристик QoS; індикатори якості обслуговування користувачів та проведення відповідного тестування; формування легко зрозумілих (для споживача) показників QoS; створення механізму контролю споживачами дотримання операторами QoS доступу до мережі Інтернет; опрацювання скарг споживачів (стосовно організаційних та технічних аспектів надання послуг); дотримання операторами телекомунікацій показників QoS щодо доступу до інформаційних послуг.

Експерти надали консультації, зокрема, щодо запровадження норм Регламенту (ЄС) 2015/2120, Директиви 2002/22/ЄС, стандарту ETSI EG 202 057 та найкращих практик ЄС стосовно забезпечення прозорості, недискримінаційності, справедливості та рівності доступу до об'єктивної інформації про якість послуг зв’язку, які надаються постачальниками послуг.

Європейські фахівці засвідчили, що ефективним інструментом забезпечення високих показників якості послуг є створення конкурентного середовища та реалізація права споживачів на вільний вибір постачальників послуг шляхом покращення інформованості споживачів про показники якості та надання можливості порівняти постачальників за критеріями “ціна/якість”.

Наразі, з метою гарантування прав споживачів, необхідно здійснювати постійний моніторинг якості послуг голосової телефонії та доступу до мережі Інтернет, а інформація щодо результатів такого моніторингу якості послуг має розміщуватися на веб-сайті національного регулятора в мережі Інтернет.

На думку іноземних експертів, для забезпечення якості надання телекомунікаційних послуг та вільного вибору їх постачальника, важливим є використання геоінформаційних систем (картографування) для візуального представлення результатів вимірювань у режимі реального часу на веб-сайті національного регулятора.

Також, у ході роботи Семінару учасники розглянули практичні аспекти впровадження мережевого нейтралітету, в тому числі ознайомилися з основними положеннями Керівних принципів BEREC щодо імплементації національними регуляторами європейських правил мережевого нейтралітету (BoR (16) 94) та досвід країн - членів ЄС із порушеної тематики.

Участь представників НКРЗІ у заходах в рамках TAIEX сприяє залученню кращого європейського досвіду з метою наближення національного законодавства України до норм і стандартів ЄС.