НКРЗІ схвалила документ щодо впровадження 3G-зв’язку в Україні, допрацьований відповідно до зауважень Кабміну

На своєму черговому засіданні, що відбулося 7 жовтня 2014 року, НКРЗІ схвалила четверту редакцію проекту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання проведення конверсії радіочастотного ресурсу України в смугах радіочастот загального користування», якою передбачено внесення змін до нормативно-правового поля з метою створення умов для впровадження сучасних радіотехнологій на ринку телекомунікацій. Документ доопрацьовано на виконання пункту 2 розділу 2 протоколу № 73 засідання Кабінету Міністрів України від 05.09.2014 та з рахуванням у повній мірі зауважень, викладених в листі Міністра Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2014 року № 13122/0/2-14.

Схвалений НКРЗІ проект документу передбачає можливість видачі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом за умови спільного використання радіочастотного ресурсу загальними та спеціальними користувачами та створює механізм залучення та використання позабюджетних коштів, які надійдуть на рахунки спеціальних користувачів радіочастотного ресурсу для здійснення заходів конверсії. Крім того, доопрацьованим проектом постанови передбачено, що НКРЗІ має забезпечити конкурентний спосіб надання в користування смуг радіочастот 1920-1935/2110-2125, 1950-1965/2140-2155, 1965-1980/2155-2170 МГц (три лоти одночасно), за яким переможцями тендера визначатимуться учасники, що виконали всі умови і запропонували найвищу ціну за відповідну смугу за результатами торгів “з голосу”, коли учасники голосом по черзі пропонують ціну за лот.

Комісії також доручається розробка та затвердження умов тендеру на отримання ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України для впровадження радіотехнології «Цифровий стільниковий радіозв’язок ІМТ-2000 (UMTS)» у смугах вище згаданих радіочастот, у яких буде встановлено: зобов’язання переможців тендеру фінансувати в установленому порядку витрати, пов’язані із конверсією радіочастотного ресурсу України, додатково до вартості ліцензій; мінімальну вартість кожного лота згідно з методикою розрахунку, за якою така вартість визначається з урахуванням вартості за 1 МГц радіочастотного спектра на одного мешканця України на рівні середньозваженої вартості продажу такого радіочастотного спектра у Латвії, Туреччині, Словаччині, Румунії, Чехії, Польщі, Греції за вирахуванням витрат, пов’язаних з конверсією радіочастотного ресурсу України, що складає 2,443 млрд грн.

Згідно з документом, Генеральному штабу Збройних Сил, Міністерству внутрішніх справ разом з Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації необхідно визначити у двомісячний строк характеристики радіоелектронних засобів, які будуть застосовуватися для проведення конверсії. Після виконання цього завдання, у двомісячний строк Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації разом з Генеральним штабом Збройних Сил України за участю НКРЗІ необхідно визначити методику проведення розрахунків електромагнітної сумісності та норми частотно-територіального рознесення радіоелектронних засобів у вищезазначених смугах радіочастот, які підлягають конверсії, а також у смугах радіочастот, які плануються для застосування за результатами конверсії. Постановою також рекомендовано НКРЗІ разом з Антимонопольним комітетом України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва і Міністерством юстиції України в установленому порядку внести зміни до Порядку проведення конкурсів або тендерів на отримання ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України.

Реалізація доопрацьованої постанови дозволить збільшити надходження до державного бюджету України на суму понад 7,329 млрд грн. та надає можливість фінансування конверсії всього діапазону радіочастот, що визначається трьома ліцензіями, переможцями конкурсу (додатково до сплати вартості ліцензій) шляхом перерахування коштів до спеціального фонду державного бюджету в сумі 1,601 млрд грн. Крім того, впровадження документу забезпечить механізм введення сучасного стандарту зв’язку, що дозволить прискорити темпи зростання телекомунікаційного ринку, сформувати суттєві підстави для нових інвестицій, створення нових робочих місць, збільшення податків, поліпшення якості послуг у доступі до швидкісного Інтернету.