Верховний суд підтвердив позицію регулятора щодо неприпустимості нав’язування контент-послуг без відповідної згоди споживача

Верховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду касаційну скаргу ПрАТ «Київстар» залишив без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду – без змін (Рішення від 17.02.2022)

У чому суть справи.

У квітні 2017 року регулятором, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, було проведено позапланову перевірку ПрАТ «Київстар» щодо дотримання законодавства про телекомунікації на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи стосовно порушення її законних прав.

За результатами проведеної перевірки ПрАТ «Київстар» відповідними приписами було зобов’язано усунути порушення, яке полягало у  неінформуванні споживачів до початку надання послуги про найменування контент-послуги і тарифу на її отримання, а також у наданні контент-послуги без відповідної згоди споживача.

Факт вчинення ПрАТ «Київстар» порушення щодо надання контент-послуги доведено регулятором в судовому порядку у справі № 826/7303/17. Суд касаційної інстанції підтвердив правомірність дій уповноважених посадових осіб регулятора, які в ході перевірки встановили, що ПрАТ «Київстар» здійснив зміну тарифного плану абонентів на тарифний план, у сукупність якого включена контент-послуга «Ді-Джингл», що не потребувало згоди споживача на її отримання, та яка оплачується шляхом списання коштів з особового рахунку абонента відповідно до встановленої оператором телекомунікацій абонплати за користування послугами, включеними до тарифного плану.

Більше того, в рішенні суду зазначено, що оскільки порушення зафіксовано в розпорядчих документах ПрАТ «Київстар», що стосуються всіх споживачів цієї послуги, тому усунення цього порушення можливе шляхом прийняття припису, що також стосується всіх споживачів даної послуги, а не лише абонента, на підставі звернення якого було проведено позапланову перевірку. 

Регулятор завжди залишається на варті захисту прав та законних інтересів споживачів послуг!

Закликаємо абонентів мобільних операторів бути уважними до усіх повідомлень та пропозицій щодо контент-постуг від постачальників послуг мобільного зв’язку.