
Телеком індустрія України в 2021 році. Ключові тенденції, досягнення та пріоритети – погляд НКЕК
- Досягнуто розширення покриття території України мережами 4G, впроваджено тестові зони 5G та приватні мережі LTE, розширено мережі Internet of Things (IoT);
- Доходи від надання послуг зв’язку в 2021 році склали майже 88 млрд грн, що на 10% більше, аніж у попередньому році[1].
- Найбільші темпи росту з загальним доходом 53 460 млн грн, продемонстрував мобільний зв’язок.
НКЕК підбила підсумки роботи телекомунікаційної індустрії за 2021 рік.
У 2021 році в телеком індустрії України відбулися трансформаційні зміни. Були зроблені важливі кроки у законодавчому полі з метою наближення України до ЄС, передусім, шляхом прийняття Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку» та прийнятого наприкінці 2020 року галузевого Закону України «Про електронні комунікації».
2021 рік продемонстрував зміцнення основних тенденцій розвитку ринків телекомунікацій, закладених у попередні роки, а саме:
- розширення покриття території України телекомунікаційними мережами мобільного зв’язку четвертого покоління (4G);
- збільшення кількості активних ідентифікаційних телекомунікаційних карток мереж мобільного зв’язку, з яких було здійснено доступ до мережі Інтернет;
- збільшення кількості користувачів сучасних електронних сервісів в різних сферах цифрової економіки та цифрового суспільства: e-Gov, e-Health, е-освіта, е-демократія, е-Квиток, bank-ID, mobile-ID, платіжні сервіси Google Pay, Apple Pay тощо;
- зростання попиту споживачів на послуги міжмашинної взаємодії (machine-to-machine, M2M) та послуги Інтернету речей (Internet of Things, IoT)
суттєве збільшення кількості активних користувачів послуг доступу до мережі Інтернет (ріст склав майже 32%) та зростання обсягів споживання Інтернет-трафіку.
Крім того, оператори мобільного зв’язку активно впроваджували технологічні інновації: запустили приватні мережі LTE, тестові зони 5G, розширили доступ до мережі IoT, що призвело до збільшення кількості споживачів таких послуг.
Також зросла кількість операторів мобільного зв’язку, які започаткували надання телекомунікаційних послуг з використанням нового типу ідентифікаційних телекомунікаційних карток eSIM.
Серед ключових пріоритетів на 2022 рік НКЕК виділяє:
- забезпечення виконання заходів, пов’язаних з реалізацією інтеграції України до ЄС;
- розробка та реалізація перспективного плану відбудови та розвитку електронних комунікаційних мереж та об’єктів поштового зв’язку на територіях, які постраждали внаслідок ведення бойових дій, в тому числі за рахунок міжнародної допомоги;
- участь у реалізації Плану заходів щодо підвищення якості послуг мобільного зв’язку;
- розробка та впровадження елементів Електронної регуляторної платформи тощо.
Повна версія звіту доступна тут.
Контакти для ЗМІ:
press@nkrzi.gov.ua
[1] Тут і надалі дані, отримані зі звітності операторів, провайдерів телекомунікацій, яку надали 73% суб’єктів електронних комунікацій в умовах воєнного часу через електронну систему взаємодії з регулятором.