
Щодо внутрішнього роумінгу на території України
З метою сталого забезпечення зв’язку в цей напружений час НКЕК, НЦУ, ТЕЛАС, Мінцифри України разом з мобільними операторами ПрАТ "Київстар", ПрАТ "ВФ Україна" та ТОВ "лайфселл" оперативно напрацювали рішення для забезпечення тимчасової можливості громадянам України у разі відсутності покриття домашнього оператора, користуватись послугою національного роумінгу на території всієї країни з можливістю отримання електронних комунікаційних послуг (голосових дзвінків та передачі національних SMS-повідомлень), а також мати можливість виконувати дзвінки на короткі номери 101, 102, 103, 104, 1545 в мережі мобільного оператора, покриття якого наявне.
07 березня 2022 року мобільні оператори Київстар, Vodafone Україна й lifecell оголошують про запуск національного роумінгу в Україні. Це означає, що абоненти зможуть переключатися на мережу інших операторів у випадку, коли немає можливості використовувати сигнал свого мобільного оператора.
Перш за все національний роумінг буде підключений в зоні бойових дій (Харківська, Херсонська, Сумська, Полтавська, Дніпропетровська, Запорізька, Донецька, Луганська, Кіровоградська та Миколаївська області), далі - у Чернігівській, Житомирській, Черкаській та Вінницькій областях і згодом на всій території України. Тобто, при зникненні зв’язку свого оператора абонент зможе підключати вручну зв'язок від іншого оператора.
Наразі національний роумінг доступний для голосових дзвінків та SMS-повідомлень по Україні. Спочатку національний роумінг буде підключено для абонентів контрактного підключення і протягом трьох наступних днів будуть долучені абоненти передплаченого зв’язку.
Що треба знати про використання національного роумінгу для абонентів:
- назва мережі може змінитись на ту, потужності якої використовуються;
- національний роумінг не потребує додаткової плати від абонентів;
- тарифікація дзвінків та SMS відбувається згідно із тарифним планом вашого оператора.
Як підключитись до мережі іншого оператора:
- Відключити автовибір мережі, а саме: для Android: Налаштування – Мобільна мережа (чи Підключення) – Оператор; для iOS: Параметри – Стільникові дані – Вибір мережі.
- Знайти й вибрати доступну мережу: VodafoneUA, UA-KYIVSTAR чи LIFECELL.
- Якщо зареєструватися не вдалось, спробувати ще раз або вибрати іншу мережу.
- Перевірити можливість проходження дзвінка, SMS.
Якщо не вдалося підключитися до мережі іншого оператора, абоненту варто спробувати перезавантажити свій телефон.
Важливо: раз на день намагатись повернутись (підключитись) до мережі свого оператора: вручну або увімкнувши автовибір мережі.
Звертаємо увагу на те, що підключення національного роумінгу передбачає значне навантаження на мережі операторів. Відтак це може впливати на якість роботи деяких послуг.