На мережах рухомого (мобільного) зв’язку України запроваджено надання послуг із перенесення абонентських номерів

Першого травня 2019 року в Україні відбувся запуск нової телекомунікаційної послуги, яка дозволяє абонентам вільно змінювати оператора та отримувати телекомунікаційні послуги зі збереженням власного абонентського номера.

Впровадженню послуги з перенесення абонентського номера (далі – ППН) передувала тривала та кропітка робота органів державної влади, операторів телекомунікацій, Української асоціації операторів зв’язку «Телас», постачальників обладнання та наукових установ.

Так, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (НКРЗІ) та Адміністрацією Держспецзв’язку реалізовано прийняття низки нормативно-правових та нормативних актів, які були спрямовані на вирішення технічних, організаційних та правових питань реалізації впровадження ППН.

Також, рішенням НКРЗІ визначено організацію, яка здійснює централізоване технічне адміністрування персональних номерів та перенесених абонентських номерів (Адміністратор ЦБД), якою стало державне підприємство «Український державний центр радіочастот».

Оператори рухомого (мобільного) зв’язку провели значний комплекс робіт з дообладнання власних мереж та побудували локальні бази даних перенесених номерів, здійснили їх налаштування та тестування технологічних процесів, а також успішно провели дослідну експлуатацію процесу надання ППН спільно з Адміністратором ЦБД.

Таким чином, впровадження ППН дозволяє споживачам вільно обирати мережу оператора мобільного зв’язку для отримання телекомунікаційних послуг із збереженням номера, сприяє розвитку конкурентного середовища та підвищенню якості послуг, а також ще на крок наближає Україну до виконання угоди з Європейським Союзом.

Детальна інформація для споживачів з питань порядку та умов отримання ППН розміщена на офіційному веб-сайті НКРЗІ у розділі «Споживачам послуг» → підрозділі «Послуга з перенесення абонентського номера (ППН)».