Урядом врегульовано питання щодо блокування абонентських номерів та створено умови для впровадження благодійних повідомлень в Україні

За поданням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації Кабінет Міністрів України на своєму засіданні, що відбулося 20 вересня 2017 року, прийняв постанову № 703 «Про внесення змін до Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг». Зазначені зміни спрямовано на посилення захисту прав споживачів телекомунікаційних послуг щодо необґрунтованих відключень абонентів, надання операторам дієвих важелів впливу при виявленні шахрайських дій абонентів та створення умов для впровадження благодійних телекомунікаційних повідомлень.

Документ є результатом тривалої співпраці регулятора з провідними операторами телекомунікацій та Українською асоціацією операторів зв’язку «Телас». Напрацювання змін було розпочато в 2016 році в рамках постійно діючої Робочої групи НКРЗІ з питань розвитку телекомунікаційних мереж, оскільки було виявлено істотні проблеми на ринку телекомунікацій, що потребували  вирішення. Зокрема, протягом 2015-2016 років майже п’ята частина звернень громадян, які надійшли до НКРЗІ, стосувалась проблеми блокування абонентських номерів. Разом з тим, оператори зафіксували збільшення випадків так званого абонентського рефайлу, що полягає в порушенні порядку маршрутизації трафіку з метою мінімізувати витрати абонента через отримання послуг безоплатно або за заниженими тарифами.

Зміни до Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, зокрема, передбачають:

  • впровадження благодійних телекомунікаційних повідомлень;
  • встановлення однозначності визначення термінів (скорочення переліку послуг, припинення надання послуг, спам, зловмисні виклики, несанкціоноване втручання в роботу та/або використання телекомунікаційних мереж тощо);
  • неприпустимість скорочення переліку або припинення надання послуг з підстав, не передбачених Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг та законодавством і одночасне встановлення вичерпного переліку підстав для такого скорочення або припинення;
  • обов’язковість доведення до абонентів підстав, через які їм скорочено перелік послуг або припинено їх надання, із зазначенням орієнтовних строків та/або умов поновлення надання послуг;
  • неприпустимість додаткових витрат з боку абонента при відновленні надання послуг, якщо їх перелік було скорочено;
  • обов’язковість фіксації фактів порушення абонентами вимог Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг шляхом складання оператором відповідного акту у паперовому або електронному вигляді.

Прийнята Кабміном постанова «Про внесення змін до Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг» створює умови для зменшення напруженості у відносинах між операторами та споживачами, а також сприяє поширенню благодійності в Україні.